Blog

Alatură-te luptei Electrolux pentru curăţarea oceanelor

Alatură-te luptei Electrolux pentru curăţarea oceanelor

Share this Article

Written by: Me visit my website

Prin intermediul acestei campanii, consumatorii pot decide suma pe care Electrolux ar trebui să o doneze pentru cercetările marine.

Electrolux colaborează cu organizaţiile de cercetare marină Algalita şi 5 Gyres în lupta pentru reducerea deşeurilor de plastic din oceane. Consumatorii se pot implica activ în acest proiect, având putere de decizie asupra sumei pe care Electrolux ar trebui să o doneze acestor organizaţii. Campania se desfăşoară pe Facebook şi în magazine. Pe Facebook, la fiecare ”like” acordat paginii Electrolux, compania donează 1 euro, iar în magazine se va dona 1,5% din sumele obţinute în urma vânzărilor de aspiratoare din gama Electrolux Green.

Încă de la lansarea campaniei ”Vac from the Sea”, în 2010, Electrolux a colaborat în multiple proiecte cu organizaţiile de cercetare marină Algalita şi 5 Gyres. În această toamnă, consumatorii se pot alătura acestui parteneriat, având oportunitatea de a hotări valoarea donaţiei pe care Electrolux o va acorda celor două organizaţii. Pentru fiecare ”like” pe care pagina de Facebook Electrolux îl va obţine în perioada 1 septembrie-30 octombrie 2011, compania va dona 1 euro organizaţiilor: http://www.facebook.com/ElectroluxAppliances
În plus, încă din luna iunie 2011, Electrolux donează organizaţiilor Algalita şi 5 Gyres un procent de 1,5% din sumele obţinute în Europa din vânzarea aspiratoarelor Green.

”Eforturile depuse de Algalita şi 5 Gyres pentru reducerea deşeurilor plastice din oceane sunt extraordinare. Cele două organizaţii au o contribuţie semnificativă prin cercetările şi descoperirile făcute. Suntem foarte mândri de acest parteneriat şi avem convingerea că această campanie reprezintă o modalitate distractivă de implicare a consumatorilor. În plus, Algalita şi 5 Gyres merită tot sprijinul nostru”, afirmă Carmen Georgescu, Marketing and Communication Manager, Electrolux România.

Vac from the Sea
Campania actuală este parte a proiectului ”Vac from the Sea”, un angajament pe termen lung al Electrolux, cu scopul de a sensibiliza publicul cu privire la importanţa păstrării oceanelor curate şi protejării acestora împotriva poluării cu deşeuri plastice. Proiectul reprezintă, de asemenea, şi un apel către consumatori de a privi sustenabilitatea ca pe un criteriu important în decizia de achiziţie.

”Simpla fabricare a produselor sustenabile nu este suficientă. Dorinţa noastră este de a le demonstra consumatorilor de ce este important să ia decizii sustenabile atunci când se află în magazin, şi cum fiecare decizie pe care o iau poate avea efecte pozitive sau negative. Un mod de a comunica acest lucru este prin evidenţierea eforturilor depuse de oameni dedicaţi, precum cei de la Algalita şi 5 Gyres. O altă modalitate este de a stimula consumatorii să cumpere produse sustenabile. Prin această campanie, putem îmbina cele două metode”, susţine Cecilia Nord, Vicepreşedinte Environmental and Sustainability Affairs, Small Appliances.

Din punct de vedere al sustenabilităţii business-ului, Electrolux se bazează pe o creştere a stocurilor globale de plastic reciclat. Cu toate acestea, stocurile de material reciclat care au o calitate înaltă sunt limitate. ”Vac from the Sea” a fost iniţiat în 2010, când Electrolux a colaborat cu organizaţii de protecţie a mediului din toată lumea care au strâns reziduurile plastice din oceane. Din acest plastic, Electrolux a realizat aspiratoare, fiecare simbolizând un anumit ocean, dar şi viziunea Electrolux de a produce aspiratoare fabricate 100% din materiale reciclate.

”În timp ce reziduurile de plastic poluează oceanele şi ameninţă habitatele marine vulnerabile, pe uscat ne confruntăm cu un deficit de plastic reciclat. Vac from the Sea adresează acest paradox. Cele trei scopuri principale ale proiectului sunt creşterea conştientizării asupra importanţei reciclării plasticului, încurajarea consumatorilor să aleagă produse fabricate din materiale reciclate şi încurajarea politicienilor şi companiilor să investească în dezvoltarea metodelor sustenabile de producţie”, completează Cecilia Nord.

”Din moment ce compania noastră furnizează echipamente electrocasnice în milioane de case, avem oportunitatea de a ne consilia consumatorii în a lua decizii cât mai benefice mediului, şi a utiliza canalele noastre de comunicare pentru a promova probleme importante. Sensibilizarea publicului cu privire la problema deşeurilor plastice este doar unul dintre obiectivele de pe agenda noastră”, a declarat Carmen Georgescu, Marketing and Communication Manager, Electrolux România.

”Suntem întrebaţi foarte des de ce facem asta. Răspunsul este că trebuie să ne obişnuim cu faptul că trăim într-o lume în care resursele sunt limitate; într-o lume cu o populaţie în continuă creştere şi cu un stil de viaţă orientat către consum, care pune presiune pe resursele naturale epuizabile. Se estimează că, la nivel global, consumul de energie se va dubla până în anul 2050, iar până în 2025 aproape două miliarde de oameni vor trăi în zone cu deficit de apă. Pentru fiecare companie şi pentru fiecare dintre noi, este imperios să economisim energie şi să gestionăm cu atenţie resursele de apă”, completează Carmen Georgescu.

Produse durabile
20% din consumul casnic de energie este generat de aparatura electrocasnică. Aşadar, alegerea unor electrocasnice eficiente energetic poate influenţa în mod real consumul de energie. Aspiratoarele din gama Electrolux Green sunt realizate din materiale reciclate în proporţie de 70% şi reduc consumul de energie cu până la 50%, comparativ cu un aspirator obişnuit de 2000W. Numărul de waţi utilizaţi este redus fără ca acest lucru să influenţeze semnificativ puterea de aspirare. Dacă un consumator ar folosi un aspirator Electrolux Green pentru 10 ani, acesta ar economisi suficientă energie pentru a reduce emisia de CO2 cu 320 kg – o cantitate suficientă pentru a alimenta o maşină pe parcursul a 1.918 kilometri. Prin utilizarea plasticului reciclat se economiseşte 50% din cantitatea de apă şi până la 90% din energia folosită pentru fabricarea produselor din plastic nou.

”Este evident că sustenabilitatea este un factor semnificativ în decizia de achiziţie. Consumatorii se interesează despre materialele utilizate şi despre modul de fabricare, evaluând un produs în funcţie de impactul pe care acesta îl are asupra mediului înconjurător. Astfel, consumatorii ne provoacă să luăm în calcul fiecare detaliu din procesul de dezvoltare a produsului”, afirmă Henrik Troberg, Technology Manager Premium and Cordless Products.

În fiecare an sunt produse 260 de milioane de tone de plastic. În Europa de Vest, mai puţin de 20% din această cantitate este reciclată. În prezent, 70% dintre electrocasnicele din gama Electrolux Green sunt realizate din materiale reciclate. Obiectivul Electrolux este de a atinge 100%.

Despre Algalita şi 5 Gyres
Fundaţia de Cercetări Marine Algalita, cu sediul în California, este o organizaţie nonprofit dedicată protecţiei mediului marin, care desfăşoară activităţi de cercetare, educaţie şi reabilitare. Algalita întreprinde studii şi cercetări asupra poluării marine cu plastic şi a potenţialelor efecte negative ale plasticului asupra mediului marin, incluzând transferul de toxine şi impactul acestora asupra sănătăţii umane.

5 Gyres este o organizaţie nonprofit cu sediul în Los Angeles. Misiunea organizaţiei este de a derula cercetări şi de a informa publicul cu privire la impactul global al poluării cu plastic a oceanelor lumii şi de a implementa strategii de eliminare a poluării cu plastic din cei 5 curenţi subtropicali. Pentru a înţelege impactul acestui tip de poluare, organizaţia studiază cei 5 curenţi subtropicali navigând printre ei. Descoperirile sunt apoi impărtăşite prin intermediul canalelor de comunicare: publicaţii scrise, televiziune, website-uri şi bloguri, seminarii şi sesiuni de informare în şcoli, precum şi prin organizarea de expoziţii despre poluarea cu plastic în muzee, centre stiinţifice şi muzee marine.

Algalita şi 5 Gyres colaborează pentru organizarea de expediţii de cercetare, cu participarea oamenilor de ştiinţă, a jurnaliştilor şi a altor persoane interesate de acest domeniu.

Tags: , , , , , , ,

No comments


Leave a Reply


Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.