Indoor

Influenţa umidităţii scăzute

Influenţa umidităţii scăzute

Share this Article

Written by: Me visit my website

Aerul uscat şi efectul său imediat – nivelul scăzut de umiditate – îşi pun amprenta negativă nu doar asupra mediului din locuință şi a sănătăţii noastre. Spectrul de influență este mult mai extins, afectând confortul oamenilor, performanţa şi calitatea diferitelor materiale, instrumente, aparate atunci vorbim de un muzeu, o bibiliotecă sau o arhivă, de o sală de teatru sau de concert.

Un nivel optim de umiditate ajută la conservarea antichităţilor, operelor de artă şi a cărţilor valoroase peste timp.

Foarte mulţi oameni iubesc teatrul şi merg foarte des în sălile de concerte, cautând tocmai să se relaxeze şi să schimbe atmosfera? Stiţi, însă, că reuşita unui spectacol depinde şi de controlul umidităţii?

1. Pentru a conserva mobilierul, pardoseala şi instrumentele muzicale este nevoie de o umiditate relativă de circa 50%. Atunci când umezeala este absorbită din lemn, acesta devine foarte fragil. În cazul instrumentelor muzicale realizate din lemn apar variaţii ale dimensiunilor şi distorsionarea sunetelor, instrumentele ajungând să pară dezacordate.

2. De asemenea, pe scenă trebuie să se înregistreze un nivel de umiditate corespunzător pentru a asigura condiţiile optime pentru vocea interpretului. O atmosferă prea uscată poate afecta negativ performanţa vocală, ca efect al uscăciunii nasului şi a gâtului.

Umiditatea relativă şi controlul temperaturii sunt decisive şi pentru conservarea elementelor stocate în biblioteci şi arhive: niveluri nepotrivite de temperatură şi umiditate accelerează în mod semnificativ deteriorarea materialelor, conducând la posibilitatea pierderii unor documente şi volume de mare valoare.

1. Materialele higroscopice, care eliberează sau absorb umiditate în sau din mediul înconjurător, răspund la schimbările de umiditate relativă prin extindere sau contractare. Variaţiile dimensionale conduc la accelerarea deteriorării şi provocă daune vizibile, cum ar fi deformarea coperţilor, decolorarea scrisului cu cerneală sau a fotografiilor.

2. Pentru a garanta conservarea optimă a hârtiei, temperatura în mediul ambiant trebuie să fie între 18 și 20 °C, iar umiditatea relativă să fie cuprinsă între 60 şi 65%. Aceste valori sunt importante, întrucât un nivel mare de umiditate relativă poate favoriza declanşarea de reacţii chimice periculoase care, în combinaţie cu temperaturi ridicate, favorizează apariţia mucegaiului şi activitatea insectelor. Pe de altă parte, o umiditate relativă scăzută poate determina deshidratarea, contracția şi fisurarea hârtiei şi a lipiciului.

Stabilizarea nivelului de umiditate este esenţială şi pentru păstrarea lucrărilor de artă sau antichităţilor de-a lungul timpului. Dacă tablourile şi-ar schimba în mod constant dimensiunile, picturile s-ar deteriora ireversibil; în plus, lucrările realizate din lemn sau pe pergament ar putea să se deterioreze într-un timp scurt, în cazul în care aerul din încăpere este prea uscat, făcându-le să se deformeze, să se fisureze sau chiar să se dezintegreze.

1. Problemele legate de caracteristicile higroscopice ale lemnului sunt accentuate în cazul antichităţilor sau obiectelor valoroase de mobilier. Controlul inadecvat al umidităţii va provoca fisuri în lemn, detaşarea balamalelor sau a decorațiunilor; în cazul picturilor, vopsea se poate desprinde.

2. Pentru a asigura conservarea optimă, temperatura aerului trebuie să fie cuprinsă între 18 și 20 °C, iar umiditatea relativă de 45-50%. Asigurarea condiţiilor stabile este esenţială, ceea ce înseamnă că aceste intervale recomandate de valori trebuie să fie menţinute 24 h/zi, 365 de zile pe an.

Contracatarea efectelor aerului uscat şi a umidităţii scăzute nu mai reprezintă în zilele noastre o provocare tehnologică. Există diferite tipuri de umidificatoare, care pot ajuta la menţinerea unor valori ale umidităţii potrivite în funcţie de fiecare context. Totuşi, alegerea tipului de umidificator trebuie să ia în calcul mai multe aspecte, de care umidificatoarele şi purificatoarele de aer Venta ţin cont cu succes:

- sunt economice şi rezistente, întrucât întreţinerea unui muzeu sau a unei biblioteci presupune în sine un efort financiar destul mare, care nu trebuie îngreunat şi printr-un consum mare de energie electrică sau cu schimbarea aparatelor de umidificare la fiecare 2-3 ani;

- sunt foarte simplu de utilizat, nu necesită un training special pentru utilizarea corectă;

- sunt extrem de eficiente, ajută la obținerea rezultatelor dorite şi nu produc o cantitate mai mare de umiditate decât cea necesară, fiind prevăzute cu un sistem de autoreglare care nu permite supraumidificarea încăperii;

- sunt igienice, nu folosesc filtre care trebuie schimbate sau curăţate;

- apa este singurul filtru utilizat de umidificatoarele şi purificatoarele de aer Venta, iar tehnologia unică a evaporării la rece este considerată în prezent cea mai performantă; apa absoarbe toate impurităţile şi le depune pe fundul carcasei, iar apoi se evaporă treptat până la nivelul optim;

- umidifică şi purifică simultan aerul şi se pretează pentru încăperi de diferite mărimi, asigurându-şi eficienţa în spaţii de până la 300 mp;

- sunt uşor de întreţinut, fiind necesară simpla spălare a componentelor la fiecare 2 săptămâni de utilizare.

Sistemul de umidificare oferit de Venta în prezent este rezultatul unei munci de aproape 30 de ani, de testare continuă în diferite spaţii şi pentru diferite nevoi. Foloseşte o tehnologie revoluţionară, unică în lume, care şi-a dovedit în timp eficienţa atât în locuinţe, cât şi în spaţii mai delicate, fiind creată pentru a rezolva problemele întâmpinate de fiecare consumator în parte.

Despre Life Art Distribuţie

Umidificatoare-Purificatoare de aer şi Dezumidificatoare Germania! Calitate garantată, profesionalism, soluţii practice simple şi eficiente!

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

No comments


Leave a Reply


Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.