Technology

Ford. Centru de cercetare în Silicon Valley

Ford. Centru de cercetare în Silicon Valley

Share this Article

Written by: Me visit my website

Ford a inaugurat ieri, 22 ianuarie, Centrul de Cercetare şi Inovaţie de la Palo Alto, sporindu-şi astfel echipa globală de cercetare şi accelerând planurile companiei în conectivitate, mobilitate, vehicule autonome, satisfacţia clienţilor şi Big Data.

“Noi cei de la Ford, ne considerăm o companie în domeniul mobilității şi auto, deoarece aplicăm inovaţii în fiecare aspect al afacerii noastre”, a declarat Mark Fields, Preşedinte şi CEO Ford. „Noul centru de cercetare arată angajamentul Ford de a face parte din ecosistemul de inovaţie din Silicon Valley – anticipând dorinţele şi nevoile clienţilor, în special în ceea ce priveşte conectivitatea, mobilitatea şi vehiculele autonome. Lucrăm pentru a oferi aceste noi tehnologii tuturor, nu doar clienţilor care achiziţionează produse de lux”.

Noul Centru de Cercetare şi Inovaţie de la Palo Alto se alătură reţelei globale Ford de centre de cercetare şi inovaţie, respectiv: Dearborn, Michigan, care pune accentul pe sisteme electronice avansate, interfaţa om-maşină, ştiinţa materialelor, Big Data şi date analitice; Aachen, Germania, care se concentrează pe cercetarea de ultimă generaţie în domeniul grupurilor motopropulsoare, tehnologiilor de asistare a şoferului şi sistemelor de siguranţă activă.

Cu noua unitate de la Palo Alto, unde vor lucra 125 de cercetători, ingineri şi oameni de ştiinţă, Ford estimează că până la sfârşitul anului, va avea unul din cele mai mari centre de cercetare în domeniul auto din Silicon Valley. Situată la Stanford Research Park, unitatea sporește şi amprenta geografică a Ford în Silicon Valley – o altă extindere fiind planificată în viitorul apropiat. Ford a deschis primul său centru în Silicon Valley în anul 2012.

Noul centru de cercetare va fi condus de Dragoş Măciucă, un inginer care a venit la Ford de la Apple, cu experienţă în produse electronice de consum, fabricarea semiconductorilor, produse aerospaţiale şi auto. În calitate de lider tehnic pentru inovaţie, Dragoș Măciucă are o vastă experienţă în Silicon Valley, în consultanţă pentru firmele nou înfiinţate, dezvoltarea şi comercializarea de produse, colaborarea cu universităţile şi conducerea unor echipe multifuncţionale. Dragoș Măciucă are un doctorat în Inginerie Mecanică la University of California Berkeley şi un MBA la Haas School of Business.

Experimente în mişcare
La începutul acestei luni, compania a lansat Ford Smart Mobility la 2015 International CES. Acest sistem subliniază planurile companiei de accelerare a inovaţiei în conectivitate, mobilitate, vehicule autonome, satisfacţia clienţilor şi Big Data. Echipa de la Palo Alto joacă un rol esenţial în cercetarea şi dezvoltarea în aceste domenii.

“Viitoarele soluţii de mobilitate vor necesita idei noi şi o colaborarea viguroasă între cercetătorii Ford şi cu alţi lideri tehnologici din afara industriei auto”, a declarat Raj Nair, Vicepreşedinte al Grupului Ford, Global Product Development, şi Chief Technical Officer. “Echipa noastră de cercetare de la Palo Alto va consolida relaţiile existente cu universităţile şi companiile tehnologice şi va crea relaţii noi, pentru a ne ajuta să dezvoltăm şi să aplicăm tehnologia adecvată prin colaborare.”

În cadrul evenimentului de ieri, Ford a oferit câteva detalii în premieră cu privire la proiectele sale din domeniile principale, inclusiv:

• Vehicule autonome: Deşi cercetarea şi dezvoltarea Ford în domeniul vehiculelor autonome presupune un efort global, inclusiv o colaborare permanentă cu University of Michigan şi M.I.T., echipa de la Palo Alto va extinde colaborarea cu Stanford University, demarată în 2013. Pentru această nouă etapă a cercetării, Ford oferă un Vehicul de Cercetare Autonom Hibrid Fusion programului de inginerie Stanford, pentru a începe testarea algoritmilor de planificare şi predicţie pe care cercetătorii i-au dezvoltat în ultimul an.

În plus, echipa de la Palo Alto a dezvoltat un mediu de testare virtual pe baza software-ului pentru jocuri, denumit aDRIVE (Autonomous Driving Refined in Virtual Environments), care va testa algoritmi precum recunoaşterea semnelor de circulaţie în situaţii de conducere dinamică. Aceasta permite accelerarea programului pentru validarea algoritmilor de conducere şi pregătirea pentru testarea pe şosea.

• Mobilitate: În cadrul următoarei etape de testare a experimentului de mobilitate Ford Remote Repositioning, echipa de la Palo Alto testează abilitatea de a conduce vehicule la campusul Georgia Institute of Technology din Atlanta, Bay Area, în vederea confirmării acestei noi tehnologii. O persoană de la laboratorul de la Palo Alto poate accesa fişiere video în timp real transmise în sistem „streaming” prin tehnologia existentă 4G/LTE, pentru a conduce maşinuţe de golf aflate la mii de kilometri distanţă. Aceasta ar putea duce la modalităţi mai convenabile şi eficace de administrare a iniţiativelor de partajare a vehiculelor, sau de a parca vehicule de la distanţă, ca o nouă formă de „valet parking”.

• Conectivitate: Ford realizează integrarea cu interfaţa de programare a aplicaţiilor Nest, vizând administrarea sistemelor de energie din locuinţă şi de urgenţă de la volan printr-o serie de experimente de cercetare. Un vehicul realizează comunicarea cu Termostatul Nest pentru a activa modul „Away”, reducând automat utilizarea de energie în casă când proprietarii pleacă de acasă. Când se apropie de locuinţă, vehiculul trimite o alertă pentru a seta termostatul din locuinţă la temperatura preferată. Sistemul Nest Protect poate avertiza Ford SYNC® când sunt declanşate notificări de urgenţă.

• Ford colaborează cu Carnegie Mellon University-Silicon Valley pentru a dezvolta un sistem de recunoaştere vocală incorporat îmbunătăţit care oferă suport pentru un limbaj mai natural. Sistemul de bazează pe calcule GPU (Graphics Processing Unit), asigurând o procesare mai rapidă şi mai puternică. Noua tehnologie se bazează pe tipare de limbaj mai naturale şi nu pe un set restricţionat de comenzi pentru realizarea unor sarcini în maşină precum apelarea „hands free” sau solicitarea navigaţiei.

• Experienţa clienţilor: Ford testează o interfaţă avansată om-maşină pentru a înţelege mai bine maniera în care clienţii preferă să controleze sistemele cu un nivel de funcţionalitate ridicat, precum scaunul multi-contur high-tech. Scaunul are 10 setări plus două comenzi pentru 11 perne gonflabile care pot fi folosite pentru funcţii de masaj. Ford cercetează cea mai intuitivă şi eficace modalitate de a controla scaunul, inclusiv recunoaşterea limbajului natural şi interfaţa cu smartphone-uri şi tablete.

• Big Data şi date analitice: Ford valorifică platforma OpenXC pentru a afla informaţii despre maniera în care clienţii îşi folosesc vehiculele şi realizează analize pentru a detecta tipare şi a colecta informaţii care să ducă la îmbunătăţiri ale produselor sau noi servicii de mobilitate. În plus, inginerii de la Palo Alto extind aria de cercetare pentru a dezvolta seturi de senzori pentru a colecta informaţii de la biciclete şi alte forme de transport comun din zonele urbane. Dispozitivele colectează date inclusiv viteza roţilor, accelerarea şi altitudinea. Informatiile s-ar putea dovedi utile pentru a înţelege maniera în care mijloacele de transport alternative ar putea fi poziţionate în mod optim pentru a satisface necesităţile de mobilitate urbană.

„Extinderea echipei de la Palo Alto ne va consolida capacitatea globală de cercetare şi va genera inovaţia necesară pentru a satisface nevoile clienţilor în viitor”, a declarat Ken Washington, Vicepreşedinte al diviziei Ford Research and Advanced Engineering. „Colaborarea cu comunitatea de cercetare de la Silicon Valley va genera noi idei, produse şi servicii care vor ajuta Ford să schimbe din nou felul în care se mişcă lumea.”

Noul Centru de Cercetare şi Inovaţie de la Palo Alto speră să consolideze relaţiile existente între Ford şi companiile şi universităţile din San Francisco Bay Area şi să dezvolte noi relaţii, să inventeze noi tehnologii şi să colaboreze la soluţii pentru viitoarele provocări de mobilitate

Tags: , , , , , , , ,

No comments


Leave a Reply


Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.